Választási információk

Tisztelt Választópolgárok!

Az idei évi helyi önkormányzati választásokkal kapcsolatosan néhány fontos információt szeretnénk megosztani Önökkel, melyek a www.valasztas.hu honlapon is megtalálhatók:

A jelölt- és listaállítás általános szabályai

A helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásán jelölt lehet minden nagykorú magyar állampolgár, valamint az Európai Unió más tagállamának magyarországi lakóhellyel rendelkező nagykorú állampolgára, aki a központi névjegyzékben szerepel.

Míg az aktív választójognak, vagyis a szavazás jogának feltétele a magyarországi helyben lakás, addig a passzív választójognak, a választhatóságnak nem. Így az a nagykorú magyar állampolgár, aki magyarországi lakóhellyel nem rendelkezik, a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásán szavazati joggal nem, de passzív választójoggal rendelkezik, vagyis választható, feltéve, hogy kérelme alapján a központi névjegyzékben szerepel.

Fontos szabály az is, hogy a választhatóság joga nem kötődik ahhoz a településhez, amelyben a jelölt lakcíme található, vagyis a választópolgár bármely településen, választókerületben választható.

A választhatóság jogának korlátai is vannak:

Nem választható, vagyis nem lehet jelölt

·         akit bűncselekmény elkövetése vagy belátási képességének korlátozottsága miatt a bíróság a választójogból kizárt,

·         aki jogerős ítélet alapján szabadságvesztés büntetését tölti,

·         aki büntetőeljárásban elrendelt intézeti kényszergyógykezelését tölti,

·         aki a közügyek gyakorlásától eltiltó jogerős ítélet hatálya alatt áll,

·         az Európai Unió más tagállamának magyarországi lakóhellyel rendelkező állampolgára, ha az állampolgársága szerinti állam jogszabálya, bírósági vagy hatósági döntése alapján hazájában kizárták e jog gyakorlásából.

A polgármester-választáson a jelölt:

  • párt jelöltje,
  • egyesület jelöltje, vagy
  • független jelölt lehet.

 Egy személy csak egy településen fogadhat el jelölést.

Az első két esetben (párt és egyesület jelöltje) szükséges, hogy a civil szervezetek bírósági nyilvántartásában a választás kitűzésekor jogerősen szereplő pártot/egyesületet valamelyik területi választási bizottság vagy a Nemzeti Választási Bizottság jelölő szervezetként nyilvántartásba vegye. Két vagy több jelölő szervezet közös jelöltet is állíthat.

 Polgármesterjelölt az lehet, akit

  • a 10 000 vagy annál kevesebb lakosú település választópolgárainak legalább 3%-a, ajánlott.

Ajánlás

Polgármester-jelöltet ajánlani csak a helyi választási iroda által kiadott, sorszámmal ellátott ajánlóíven lehet.

Az ajánlóívek igénylése

Ajánlóívet a választás kitűzését követően a független jelöltként indulni kívánó választópolgár, illetve a területi választási bizottság/Nemzeti Választási Bizottság által jogerősen nyilvántartásba vett jelölő szervezet – a képviseletére jogosult személy útján – igényelhet. Az igény bejelentésére az A4 jelű formanyomtatvány szolgál, amelyet a helyi választási irodában bárki, meghatalmazás nélkül leadhat.

Fontos, hogy ajánlóívet csak olyan választópolgár számára lehet igényelni, aki az igény benyújtásakor választójoggal rendelkezik.  

Jogszabályba ütközik az ajánlóív iránti igény, és emiatt nincs mód az ajánlóívek kiadására amennyiben az igény benyújtásakor

  • a jelölő szervezet nyilvántartásba vétele még nem emelkedett jogerőre,
  • a jelöltként indulni szándékozónak nincs választójoga, vagy
  • korábban fogadott el olyan jelölést, amely összeférhetetlen jelenlegi jelölésével.

Az ajánlóívek átvétele

A választási iroda legkorábban a szavazást megelőző 50. napon, azaz 2019. augusztus 24-én (szombaton) 8.00 és 16.00 óra között adja át az igényelt mennyiségű ajánlóívet az igénylőnek.
Ezt követően az ajánlóívek igénylésére és átvételére munkanapokon hivatali időben van lehetőség. Bácsalmás, Gróf Teleki J. u. 4-8.

Az ajánlóíveket átveheti:

  • a jelöltként indulni szándékozó választópolgár,
  • az ajánlóív igénylésére szolgáló A4 jelű formanyomtatványon az ívek átvételére megjelölt személy;
  • a jogerősen nyilvántartásba vett jelölő szervezet képviselője:

Az ajánlóív átadásáról a választási iroda átvételi elismervényt állít ki. Az ajánlóívekről másolatot készíteni – még kitöltetlenül is – szigorúan tilos!

Az ajánlások gyűjtése

Ajánlást az állampolgárok zaklatása nélkül bárhol lehet gyűjteni, az alábbi kivételekkel:

•          az ajánlást gyűjtő és az ajánló munkahelyén munkaidejében vagy munkaviszonyból, illetve munkavégzésre irányuló más jogviszonyból fakadó munkavégzési kötelezettsége teljesítése közben,

•          a Magyar Honvédségnél és a központi államigazgatási szerveknél szolgálati viszonyban levő személytől a szolgálati helyén vagy szolgálati feladatának teljesítése közben,

•          tömegközlekedési eszközön,

•          állami, helyi és nemzetiségi önkormányzati szervek hivatali helyiségében,

•          felsőoktatási és köznevelési intézményben,

•          egészségügyi szolgáltató helyiségében, valamint

•          a tulajdonos előzetes, írásbeli hozzájárulásának hiányában közforgalom számára nyitva álló magánterületen.

Az ajánlási szabályok megsértésével gyűjtött ajánlás érvénytelen!

Az ajánlásért az ajánlást adó választópolgárnak előnyt adni vagy ígérni tilos!

Az ajánlóíven fel kell tüntetni az ajánlást gyűjtő személy nevét, személyi azonosítóját – ha nem rendelkezik személyi azonosítóval, a személyazonosságát igazoló hatósági igazolványának (személyazonosító igazolvány/útlevél/vezetői engedély) számát – és aláírását is. Fontos, hogy a független jelöltként indulni szándékozó választópolgárok és a jelölő szervezetek kiemelt figyelmet fordítsanak arra, hogy az ajánlóíven az ajánlást gyűjtő pontosan adja meg az adatait. Abban az esetben ugyanis, ha a gyűjtő az adatait hiányosan vagy hibásan rögzíti (pl. elírja a személyi azonosítóját, a viselt neve és a születési neve eltér, és ez utóbbit adja meg), az az ajánlóíven szereplő összes ajánlás érvénytelenségét okozza!

A polgármesterjelölt bejelentése

A polgármester-jelöltet legkésőbb a szavazást megelőző 34. napon, azaz 2019. szeptember 9-én 16.00 óráig kell bejelenteni az ajánlóívek átadásával a helyi választási bizottságnál.

Az ajánlások szakaszos leadására nincs lehetőség! A bejelentés alkalmával legalább annyi ajánlást kell leadni, amely eléri a jelöltállításhoz szükséges érvényes ajánlások számát. 

A polgármester-jelölt bejelentésére az E2 jelű formanyomtatvány szolgál.

 Az ajánlóívek leadása

Az összes ajánlóívet vissza kell szolgáltatni 2019. szeptember 9-én 16.00 óráig a választási irodának. Azt az ajánlóívet, amely nem tartalmaz ajánlást, legkésőbb a szavazást megelőző 33. napon, azaz 2019. szeptember 10-én 16.00 óráig kell visszaadni. Ajánlást nem tartalmazó ún. üres ajánlóív az, amely semmilyen adatot nem tartalmaz. Nem tekinthető üres ívnek az az ajánlóív, amelyen a beírt adatot áthúzták, kisatírozták, korrektorral vagy egyéb módon olvashatatlanná tették.

Az ívek visszaszolgáltatására vonatkozó kötelezettség elmulasztása esetén a helyi választási bizottság bírságot köteles kiszabni. A bírság mértéke minden határidőben be nem nyújtott ajánlóív után 1 000 Ft. A választási bizottság által kiszabott bírság a független jelöltként indulni szándékozó választópolgár esetében a választópolgárt, jelölő szervezet jelöltje esetében a jelöltet állító jelölő szervezetet, közös jelölt esetén a jelölt állításában részt vevő valamennyi jelölő szervezetet egyetemlegesen terheli.

 Az ajánlóíveket bárki, meghatalmazás nélkül átadhatja a helyi választási irodának. Bácsalmás, Gróf Teleki J. u. 4-8.

 

 A kötelezettség elmulasztására vonatkozóan kimentésre nincs lehetőség, a bírságot akkor is meg kell fizetni, ha az ajánlóívek a megbírságolt kötelezetten kívül álló oknál fogva elvesztek vagy megsemmisültek.

 Az ajánlások ellenőrzése

A leadott ajánlásokat a jelölt nyilvántartásba vételére illetékes választási bizottság mellett működő választási iroda 3 napon belül ellenőrzi.

 Az ellenőrzés során a független jelölt, vagy a jelöltet állító szervezet képviselője jelen lehet, az ellenőrzés folyamatát azonban nem zavarhatja.

 Az ajánlások ellenőrzését csak addig kell folytatni, amíg az érvényes ajánlások száma eléri a jelöltséghez szükséges számot.

Ezen túl amennyiben a jelöltként indulni szándékozó választópolgár, illetve a jelölő szervezet kéri, az ellenőrzést végző választási iroda tájékoztatást ad az ellenőrzés eredményéről.

 A polgármesterjelölt nyilvántartásba vétele

Amennyiben a bejelentés a jogszabályi feltételeknek megfelel, a polgármester-jelöltet a helyi választási bizottság legkésőbb a bejelentéstől számított 4. napon veszi nyilvántartásba.

 A közös polgármesterjelölt állítására vonatkozó szabályok

Két vagy több jelölő szervezet közös polgármesterjelöltet is állíthat.

 Az ajánlóívet a közös jelölt állításában részt vevő jelölő szervezeteknek együttesen kell igényelniük az A4 jelű nyomtatványon, és a közös jelöltet együttesen kell bejelenteniük az E2 jelű nyomtatványon.

Egyéni listás képviselőjelölt jelölése

Egyéni listás képviselőjelölt az lehet, akit a település választópolgárainak legalább 1%-a jelöltnek ajánlott. A jelöléshez szükséges ajánlások számát a helyi választási iroda vezetője állapítja meg 2019. augusztus 8-án.

Ajánlás

Jelöltet ajánlani csak a helyi választási iroda által kiadott, sorszámmal ellátott ajánlóíven lehet.

 Az ajánlóívek igénylése

Ajánlóívet a választás kitűzését követően a független jelöltként indulni kívánó választópolgár, illetve a területi választási bizottság/Nemzeti Választási Bizottság által jogerősen nyilvántartásba vett jelölő szervezet – a képviseletére jogosult személy útján – igényelhet. Az igény bejelentésére az A4 jelű formanyomtatvány szolgál, amelyet a helyi választási irodában bárki, meghatalmazás nélkül leadhat. Bácsalmás, Gróf Teleki J. u. 4-8.

 

 Fontos, hogy ajánlóívet csak olyan választópolgár számára lehet igényelni, aki az igény benyújtásakor választójoggal rendelkezik.

 Jogszabályba ütközik az ajánlóív iránti igény, és emiatt nincs mód az ajánlóívek kiadására amennyiben az igény benyújtásakor

  • a jelölő szervezet nyilvántartásba vétele még nem emelkedett jogerőre,
  • a jelöltként indulni szándékozónak nincs választójoga, vagy
  • korábban fogadott el olyan jelölést, amely összeférhetetlen jelenlegi jelölésével.

A választópolgár az egyéni listás jelöltséggel egyidejűleg ugyanazon településen egy polgármesteri és a települést magába foglaló megyében egy megyei listás jelöltséget fogadhat el.

 Az ajánlóívek átvétele

A helyi választási iroda legkorábban a szavazást megelőző 50. napon, azaz 2019. augusztus 24-én (szombaton) 8.00 és 16.00 óra között adja át az igényelt mennyiségű ajánlóívet az igénylőnek.
Ezt követően az ajánlóívek igénylésére és átvételére munkanapokon, hivatali időben van lehetőség. Bácsalmás, Gróf Teleki J. u. 4-8.

 Az ajánlóívek átvételére

  • a jelöltként indulni szándékozó választópolgár,
  • az ajánlóív igénylésére szolgáló A4 jelű formanyomtatványon az ívek átvételére megjelölt személy;
  • a jogerősen nyilvántartásba vett jelölő szervezet képviselője

 Az ajánlóív átadásáról a választási iroda átvételi elismervényt állít ki. Az ajánlóívekről másolatot készíteni – még kitöltetlenül is – szigorúan tilos!

 Az átvett ajánlóívek mellé a jelölt bejelentésének határidejéig, azaz 2019. szeptember 9-én 16.00 óráig pótlólag újabbak igényelhetők, újabb A4 jelű formanyomtatvány benyújtásával.

Az ajánlások gyűjtése

A választópolgár az ajánlását az ajánlóíven adja le, amelyet nevének, személyi azonosítójának, magyarországi lakcímének feltüntetése mellett saját kezű aláírásával kell ellátnia. A választópolgár jelenlétében az adatait más is ráírhatja az ajánlóívre, azonban saját kezű aláírása ebben az esetben is elengedhetetlen feltétel.

A választópolgár több jelöltet is ajánlhat, azonban egy jelöltet csak egy ajánlással támogathat.

Ajánlást az állampolgárok zaklatása nélkül bárhol lehet gyűjteni, az alábbi kivételekkel:

•          az ajánlást gyűjtő és az ajánló munkahelyén munkaidejében vagy munkaviszonyból, illetve munkavégzésre irányuló más jogviszonyból fakadó munkavégzési kötelezettsége teljesítése közben,

•          a Magyar Honvédségnél és a központi államigazgatási szerveknél szolgálati viszonyban levő személytől a szolgálati helyén vagy szolgálati feladatának teljesítése közben,

•          tömegközlekedési eszközön,

•          állami, helyi és nemzetiségi önkormányzati szervek hivatali helyiségében,

•          felsőoktatási és köznevelési intézményben,

•          egészségügyi szolgáltató helyiségében, valamint

•          a tulajdonos előzetes, írásbeli hozzájárulásának hiányában közforgalom számára nyitva álló magánterületen.

Az ajánlási szabályok megsértésével gyűjtött ajánlás érvénytelen!

Az ajánlásért az ajánlást adó választópolgárnak előnyt adni vagy ígérni tilos!

Az ajánlóíven fel kell tüntetni az ajánlást gyűjtő személy nevét, személyi azonosítóját – ha nem rendelkezik személyi azonosítóval, a személyazonosságát igazoló hatósági igazolványának (személyazonosító igazolvány/útlevél/vezetői engedély) számát – és aláírását is. Fontos, hogy a független jelöltként indulni szándékozó választópolgárok és a jelölő szervezetek kiemelt figyelmet fordítsanak arra, hogy az ajánlóíven az ajánlást gyűjtő pontosan adja meg az adatait. Abban az esetben ugyanis, ha a gyűjtő az adatait hiányosan vagy hibásan rögzíti, az az ajánlóíven szereplő összes ajánlás érvénytelenségét okozza.

Az egyéni listás jelölt bejelentése

A jelöltet legkésőbb a szavazást megelőző 34. napon, azaz 2019. szeptember 9-én 16.00 óráig kell bejelenteni az ajánlóívek átadásával a helyi választási bizottságnál. Az ajánlóívek szakaszos leadására nincs lehetőség! A bejelentés alkalmával legalább annyi ajánlást kell leadni, amely eléri a jelöltállításhoz szükséges érvényes ajánlások számát.

Az ajánlóívek leadása

Az összes ajánlóívet vissza kell szolgáltatni 2019. szeptember 9-én 16.00 óráig a helyi választási irodának. Azt az ajánlóívet, amely nem tartalmaz ajánlást, legkésőbb a szavazást megelőző 33. napon, azaz 2019. szeptember 10-én 16.00 óráig kell visszaadni. Ajánlást nem tartalmazó ún. üres ajánlóív az, amely semmilyen adatot nem tartalmaz. Nem tekinthető üres ívnek az az ajánlóív, amelyen a beírt adatot áthúzták, kisatírozták, korrektorral vagy egyéb módon olvashatatlanná tették.

Az ajánlóíveket bárki, meghatalmazás nélkül visszaadhatja a helyi választási irodának. Bácsalmás, Gróf Teleki J. u. 4-8.

Az ívek visszaszolgáltatására vonatkozó kötelezettség elmulasztása esetén a jelölt nyilvántartásba vételére illetékes helyi választási bizottság hivatalból eljárva bírságot köteles kiszabni. A bírság mértéke minden határidőben be nem nyújtott ajánlóív után 1 000 Ft. A választási bizottság által kiszabott bírság a független jelöltként indulni szándékozó választópolgár esetében a választópolgárt, jelölő szervezet jelöltje esetében a jelöltet állító jelölő szervezetet, közös jelölt esetén a jelölt állításában részt vevő valamennyi jelölő szervezetet egyetemlegesen terheli.

A kötelezettség elmulasztására vonatkozóan kimentésre nincs lehetőség, a bírságot akkor is meg kell fizetni, ha az ajánlóívek a megbírságolt kötelezetten kívül álló oknál fogva elvesztek vagy megsemmisültek.

Az ajánlások ellenőrzése

A leadott ajánlásokat a jelölt nyilvántartásba vételére illetékes helyi választási bizottság mellett működő választási iroda 3 napon belül ellenőrzi.

Az ellenőrzés során a független jelölt, vagy a jelöltet állító szervezet képviselője jelen lehet, az ellenőrzés folyamatát azonban nem zavarhatja.

Az ajánlások ellenőrzését csak addig kell folytatni, amíg az érvényes ajánlások száma eléri a jelöltséghez szükséges számot.

Ezen túl amennyiben a jelöltként indulni szándékozó választópolgár, illetve a jelölő szervezet kéri, az ellenőrzést végző választási iroda tájékoztatást ad az ellenőrzés eredményéről.

Az egyéni listás jelölt nyilvántartásba vétele

Amennyiben a bejelentés a jogszabályi feltételeknek megfelel, az egyéni listás jelöltet a helyi választási bizottság – legkésőbb a bejelentéstől számított 4. napon – veszi nyilvántartásba.

A közös egyéni listás jelölt állítására vonatkozó szabályok

Két vagy több jelölő szervezet közös egyéni listás jelöltet állíthat.

Az ajánlóívet a közös jelölt állításában részt vevő jelölő szervezeteknek együttesen kell igényelniük az A4 jelű nyomtatványon, és a közös jelöltet együttesen kell bejelenteniük az E2 jelű nyomtatványon. A közös jelöltre vonatkozó szabályok a továbbiakban megegyeznek az önálló jelölt állításának szabályaival.

Felhívjuk továbbá valamennyi jelöltként indulni szándékozó választópolgár és a jelölő szervezetek figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) a választást megelőzően honlapján (www.naih.hu) ajánlást tesz közzé a választásokkal kapcsolatos adatkezelésről, amelynek figyelembe vétele minden érintett számára indokolt. A NAIH ajánlásai az alábbi linken tekinthetők meg: https://www.naih.hu/ajanlasok.html

 

                                                                                              Helyi Választási Iroda

                                                                                                        Bácsalmás

Tájékoztató a választásról 2019

TÁJÉKOZTATÓ

 

 

Tájékoztatom a Tisztelt Választópolgárokat, hogy október 13-án ismét választunk, hiszen a Köztársasági Elnök erre a napra tűzte ki a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választását.  Ezen a napon kerül sor a nemzetiségi önkormányzati választásokra is.

 

Néhány információ az ajánlásokkal, jelölésekkel kapcsolatban:

 

  • Ajánlóív igénylés

 

1.)    Jelölő szervezetek polgármester és képviselő-jelöltjei

 Az NVB / TVB által történt nyilvántartásba vétel után igényelhetnek ajánlóívet a Helyi Választási Irodától (6430 Bácsalmás, Gróf Teleki J. u. 4-8.)

A Helyi Választási Iroda vezetője az ajánlóíveket legkorábban 2019. augusztus 24-én adja át az igénylő részére.

 

2.)    Független polgármester vagy képviselő jelölt

 A független jelölt a választás kitűzését követően már igényelheti az ajánlóívet a Helyi Választási Irodától (6430 Bácsalmás, Gróf teleki J. u. 4-8.).

A Helyi Választási Iroda vezetője az ajánlóíveket legkorábban 2019. augusztus 24-én adja át az igénylő vagy a jelöltként indulni szándékozó választópolgár részére.

 

Az ajánlóív igénylő nyomtatványon kell megadni az igényelt ajánlóívek darabszámát, ennek meghatározásakor figyelemmel kell lenni arra, hogy egy ajánlóíven 8 db ajánlás gyűjtésére van lehetőség.

 

A szükséges ajánlások számát a Névjegyzék augusztus 7-i állapotának figyelembevételével, augusztus 8-án állapítom meg.  Kérem, kísérjék figyelemmel majd az erről szóló tájékoztatóm is.

 

További információkat a www.bacsalmas.hu oldalon találhatnak vagy a Helyi Választási Irodában kaphatnak.

 

Bácsalmás, 2019.  augusztus 1.    

 

 

                                                                                                 Patocskai Ibolya

                                                                                                    HVI vezetője

Tájékoztató online ügyintézés alternatívájának bemutatásáról

Az önkormányzati elektronikus ügyintézést népszerűsítő kommunikációs csomag részeként,
elsőként 2019 tavaszán tájékoztató újságcikkeket juttattunk el az önkormányzati ASP
rendszerhez csatlakozott önkormányzatokhoz. Ezek kiegészítéseként mostanra elkészültek a
rövid, egyperces animációs kisfilmek is, amelyek egy-egy, a mindennapi életben is előforduló
szituáción keresztül mutatják be a korábbi, esetenként időigényes vagy fáradságos személyes
ügyintézés kényelmes, online alternatíváját.

 

2019.07.01 Egy vállalkozás üzemeltetése sosem egyszerű feladat, de a helyi iparűzési adó bevallás már nem jelent gondot. https://www.youtube.com/watch?v=HUVBW-I4KpQ
2019.07.04 Egy új iroda berendezése sosem egyszerű feladat, de az adóegyenleg lekérdezése már nem jelent gondot. https://www.youtube.com/watch?v=SVrS8mKM5As
2019.07.06 Az új szokások kialakítása sosem egyszerű feladat, de a gépjárműadó mentesség bejelentése már nem jelent gondot. https://www.youtube.com/watch?v=CozRxAKvsNU 
2019.07.09 Egy szálláshely beindítása sosem egyszerű feladat, de annak nyilvántartásba vétele már nem jelent gondot. https://www.youtube.com/watch?v=ZBJ-tAHXKXE
2019.07.11 Egy esküvő megszervezése sosem egyszerű feladat, de a születési anyakönyvi kivonat kiállítása már nem jelent gondot. https://www.youtube.com/watch?v=txf1V52_ilY
2019.07.13  Egy vállalkozás bővítése sosem egyszerű feladat, de a behajtási engedélyek kérése már nem jelent gondot. https://www.youtube.com/watch?v=VD1WFLI__WU
2019.07.15 A továbbtanulás finanszírozása sosem egyszerű feladat, de a szociális támogatási kérelem benyújtása nem jelent gondot. https://www.youtube.com/watch?v=p0ge6K_Mjsg

 

 

 

 

Tájékoztató az illegálisan fúrt kutakkal kapcsolatos szabályozás változásairól

A vízgazdálkodási hatósági jogkör gyakorlásáról szóló 72/1996.(V.22.) Korm. rendelete 2016. június 15-én hatályba lépett módosítása átalakította a vízgazdálkodással kapcsolatos települési önkormányzat jegyzőjéhez delegált hatósági jogköröket, mely változást hozott a kutak engedélyezésében is.

Emellett a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény 2016. június 4-i módosítása beiktatta a törvénybe a 28.§ (7) bekezdést mely 2018. december 31-ig mentesíti a vízgazdálkodási bírság kiszabása alól azokat, akik a Vgtv. e módosítása előtt engedély nélkül létesítettek kutat. E jogalkotói intézkedésről különböző médiákon keresztül értesült a lakosság.

 

Figyelemmel az időközben megszületett Alkotmánybírósági döntésre is, a közelmúltban a Kormány két intézkedést tett:

 

  • azért, hogy a 2018. december 31-i határidő letelte senki ne érintsen hátrányosan, az Országgyűlés elfogadta azt a törvényjavaslatot, hogy a kötelező bírságkiszabás alóli mentességi időszak 2020. december 31-ig meghosszabbodjon.

 

  • ezzel egyidőben előkészítés alatt áll és 2019-ben várhatóan elfogadásra kerül egy olyan átfogó módosítás, amely az illegálisan épített kutak engedélyeztetésére speciális eljárást tartalmaz.

 

Az új kutak engedélyezésével kapcsolatosan hivatalunkban kaphatnak további információkat.

 

 

                                                                                              Patocskai Ibolya

                                                                                                     jegyző